Wanita Ni Masuk ICU Lepas Ambil Produk Kurus. Apa Jd Seterusnya Lebih MENGEJUTKAN Lagi !!!

9:45 PM

Wanita Ni Masuk ICU Lepas Ambil Produk Kurus. Apa Jd Seterusnya Lebih MENGEJUTKAN Lagi !!! | Nama saya Suriya. Pada Oktober 2015, berat mula saya actually 107kg. Pada masa itu saya sudah berniat untuk mengerjakan umrah ke dua pada Feb 2016. Hubby pun dah perli, dulu masa umur 30 tahun, berat baru awal 60kg.

Senang nak buat ibadah, Sekarang ni boleh ke? Dah tu selalu sakit (asthma) dan dapat penyakit baru, iaitu Hypertension tahap 2 (high BP) dan diabetes tahap 1. Hmmmm. Tiap-tiap bulan kena regular checkup di hospital, wajib makan 3-4 jenis ubat.

Adik beradik pun, Hmm… suka perli, bila nampak wanita gemuk mesti kata… “haa.. tu macam kak su…”, macam Adibah Nor lah, tak lama lagi nak jadi macam Shanie pelakon tu lah, bila naik kereta ramai-ramai, mesti suruh balance kan seat kiri kanan, takut kereta senget sebelah, saya hanya senyum dalam pahit yang teramat sangat.😭

Hanya Allah yang faham perasaan saya masa tu. Hubby selalu kata dia kasihan kan saya, sebab diperli family sendiri dan sering sakit-sakit lutut dan pinggang.

Frankly, matlamat jangkapendek saya mulanya sebab nak menunaikan umrah, dan seterusnya jaga kesihatan supaya mudah nak beribadah.

Ke-2 sebab…nak jaga hati saya sendiri, saya tak sanggup lagi nak menangis sorang-sorang dalam bilik, depan cermin, tengok diri badan yang mengeleber dengan lemak-lemak, baju-baju since 2-3 tahun lepas dah tak muat, stressnya masa tu ya Allah…😭

Dulu saya pernah ambil pil diet D*ro**n, lepas sebulan, asthma makin menjadi teruk…high BP, sampai saya terlantar di ICU. Doktor kata ada bengkak di hati saya. Saya diamkan saja, saya sedar, saya dah menyiksa diri sendiri.

Bermula dari itu, saya tekad, nak google dan cari produk slimming yang betul-betul berkesan, pada saat itu lah. Saya terjumpa info pasal HCG di Australia. Saya try search HCG Malaysia, sehingga saya terjumpa blog Dr. Malinda via facebook.

Masa 2 cycle HCG, turun banyak sehingga 20kg. Menu saya ikut betul-betul yang Dr. Malinda bagi, cuma tukar sikit-sikit seperti ikan, ayam & sedikit daging. Kenali sensitiviti badan kita, saya memang sensitif nasi putih dan makanan dari tepung.

Cabaran terkuat saya ialah penyakit astma yang menyebabkan saya under steroid, so saya sedar saya kena gandakan usaha 3x ganda dari orang lain untuk diet.

Dlm maintenance phase..turun dalam 4kg sebulan, Alhamdulillah! itu dah sangat baik bagi saya.

Kalori makanan dah jadi kamus hidup, mesti nak cek dulu, sebelum teringin nak masak or makan. Saya dah boleh control pengambilan makanan..kalahkan biawak yang mengganas dulu.

Nota-nota dalam Group Whatsapp LDL saya simpan dan fahamkan, Itu sangat penting sebab banyak info-info yang tidak dijangka akan dapat dati program Dr Malinda. Alhamdulillah semuanya sangat berbaloi…

A very good news, recently saya buat blood test. Gula saya normal 4.3/10. BP 135/70 Without pill !!! dari dulu gula 8/10 dan BP 160/100. Saya terus buang semua supplement-supplement tu, kecuali BP reduce dari 10mg ke 5mg. Ventolin untuk Spare, incase attack je.

Alhamdulillah saya sudah bebas dari ubat kencing manis dan kolestrol..👌🏼 Saya anggap pertemuan dengan HCG Dr. Malinda adalah satu anugerah dari Allah yang tak ternilai bagi hambaNya yang tak putus-putus memohon untuk dipermudahkan urusan di dunia dan akhirat. Aminn…

Nukilan Ikhlas,
Puan Suriya,
Malaysia.


Jika anda berminat untuk memulakan program penurunan berat badan yang terbukti selamat, berkesan dan dipantau oleh pakar, Boleh hubungi Dr. Malinda sekarang di talian +60 17-508 4430 atau boleh lawati Facebook untuk mendapatkan info lebih lanjut. Mulakan usaha JIhad Sihat Hari Ini!

TRANFORMASI CLIENT MELALUI PROGRAM HCG:




Dan ramai lagi !

TIPS KEJAYAAN :

Sediakan satu baju yang lebih kecil dari saiz anda sekarang. Matlamat bukan sekadar untuk kurus sahaja tetapi Lebih Sihat untuk jangkamasa panjang. Kuatkan semangat untuk melawan nafsu & keinginan – Ini adalah proses untuk ‘RESET’ Hipothalamus. Tahniah & Ucapkan Selamat Tinggal kepada kehidupan lama yang tidak sihat!

BERMINAT UNTUK BERSAMA-SAMA MEREKA MENGUBAH TAHAP KESIHATAN?

Jadikan hari ini detik hijrah anda untuk kesihatan yang lebih optima.
PERCUMA konsultasi untuk 10 client yang terawal.

SMS ke 017 – 508 4430 atau inbox ke http://ift.tt/2q4TTk5 untuk penerangan lanjut. Fan Page: Dr Malinda Health & Beauty Academy |||| IG: dr_malinda |||| www.drmalinda.com

The post Wanita Ni Masuk ICU Lepas Ambil Produk Kurus. Apa Jd Seterusnya Lebih MENGEJUTKAN Lagi !!! appeared first on SAYALUVISLAM.



Sumber : SAYALUVLISLAM

You Might Also Like

0 comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Traffic