3 Perangai PELIK Tentang Jack Ma Yg Buat Ramai Bila TAHU Je Akan Jadi Jutawan !!!

7:17 PM

3 Perangai PELIK Tentang Jack Ma Yg Buat Ramai Bila TAHU Je Akan Jadi Jutawan !!! | Pengaruh Alibaba di Malaysia . Ancaman atau Peluang? 3+3 Perkara Ini Rakyat Malaysia Wajib Tahu. 3 perangai pelik tentang Jack Ma, antara manusia terkaya di dunia, yang buat ramai bila tahu akan jadi jutawan insyaAllah… Ye ke. Teruskan membaca.

Jack Ma, Pengasas Alibaba.com hadir ke Malaysia atas jemputan kerajaan sebagai Penasihat Ekonomi Digital. Penyenaraian Alibaba.com di Wall Street mencatat sejarah baru bagi Wall Street bilamana apungan saham Alibaba.com melonjak dengan agresif menjadikan Jack Ma sebagai billionaire segera.

Billionaire (10 angka 0 ) dalam USD dan darab dengan RM4.40 (lebih kurang) untuk menghasilkan nilai dalam Ringgit Malaysia. Multi bilionaire dalam USD dan RM. Pergh…..

3. FAKTA PENTING TENTANG JACK MA

1.Tiga tahun pertama Alibaba.com beroperasi tidak mencatatkan sebarang keuntungan langsung. Tetapi kenapa beliau konsisten?

Kerana beliau mendapat feedback yang bagus dari pelanggan Alibaba.com. Ini bermaksud potensi e-dagang yang beliau rintis sangat besar dan mampu berkembang jauh. Beliau nampak peluang di saat orang lain tidak peduli malah memperlekehkan usaha beliau. Bayangkan jika beliau berputus asa ??

2. Jack Ma tidak tahu langsung tentang pengaturcaraan @programming bagi menghasilkan sistem e-dagang sedangkan Alibaba.com bergantung sepenuhnya kepada programming.

Beliau hanya nampak potensi e-dagang yang boleh berkembang jauh. Apa beliau buat? Beliau gajikan staff yang pakar dalam pembangunan web dan programming. Beliau mengoptimumkan kepakaran mereka ini untuk menjayakan misi beliau dalam sektor e-dagang. Kata beliau, ’Setiap orang akan berjaya seperti saya jika nampak peluang yang sama!’ Nampaknya hanya beliau sahaja Nampak peluang terhidang depan mata dan peluang itu berlaku pada tahun 1994. Kita nampak apa pada masa itu?

3. Beliau seorang yang kental dan tidak berputus asa.

Beberapa kali memohon untuk memasuki Universiti Oxford namun semuanya ditolak. Untuk menampung kehidupan, beliau bekerja sebagai guru sekolah pada gaji yang sangat rendah. Untuk belajar Bahasa Inggeris, beliau bekerja sebagai Tourist Guide. Dari situ beliau berkomunikasi secara langsung dengan pelawat asing yang bercakap bahasa Inggeris dan menjadi fasih tanpa belajar secara formal. Kecekalan beliau patut dicontohi. Ketabahan mengharungi hidup dan mengambil risiko melakukan apa yang orang tidak berani lakukan. Akhirnya beliau menjadi Orang Terkaya ke 26 Di Dunia. Siapa sangka?

Apa signifikan Alibaba.com kepada Malaysia? Bagaimana nak master ilmu e dagang? Boleh klik sini –> http://ift.tt/2oeCSPK

Ada 3 Perkara kritikal yang harus dipandang berat oleh rakyat Malaysia.

1. Era Ekonomi Digital sudah bermula. Tiada langkah pandang ke belakang lagi. Penyertaan Alibaba.com dalam Ekonomi Digital Malaysia akan membuka ruang ekonomi yang lebih besar kepada rakyat Malaysia.

Setakat ini Perindustrian Kecil dan Sederhana(PKS) hanya menyumbang 37% kepada Keluaran Dalam Negara Kasar(KDNK) Malaysia berbanding China 60%.

Kek ekonomi yang cukup besar perlu direbut sepenuhnya bagi manjana ekonomi di peringkat domestic mahupun individu.
Lazada adalah contoh Allibaba versi Malaysia yang Nampak peluang e-dagang terlebih awal. Hari ini, Lazada dikenali sebagai platform e-dagang utama di Malaysia.

2. Pelantikan Jack Ma sebagai Penasihat Ekonomi Digital Malaysia menandakan keseriusan kerajaan menambah pendapatan baru akibat ketaktentuan pasaran harga minyak dunia.

Kerajaan berhasrat untuk meningkatkan KDNK berjumlah RM211 bilion menjelang 2020. Ekonomi Digital akan membantu meningkatkan pendapatan kerajaan dalam beberapa tahun akan datang. E-dagang akan membantu PKS berkembang lebih agresif dengan sasaran kerajaan sektor PKS akan menyumbang 60 hingga 80% kepada KDNK berbanding 37% waktu ini. Sasaran yang cukup praktikal untuk dilkasanakan dengan sokongan semua pihak.

Apa sahaja kondisi kita sekarang, peluang ini tidak boleh dibiarkan begitu sahaja. E-dagang perlu di fahami dan langkah awal perlu dimulakan segera.

Di http://ift.tt/2oeCSPK, anda akan dibantu Step By Step membina bisnes online dengan 60 Strategi proven success.

Hanya tindakan membezakan orang Berjaya dan orang gagal.

3.Bagi setiap perkara baru, sudah pasti ada pro dan kontra. Ekonomi Digital sedikit sebanyak akan menggugat kelangsungan ekonomi konvensional. Yang penting adalah bagaimana kita kekal berkembang mengikut trend.

Dunia global bergerak pantas tanpa menunggu kita. Kita yang patut berkembang mengikut trend semasa. E-dagang menyediakan lubuk kekayaan melimpah ruah jika kita pandai merebutnya.

Jangan melihat Alibaba.com sebagai ancaman. Sebaliknya fikirkan peluang yang dapat dikecapi bersama dalam Era Ekonomi Digital. Masih belum terlambat untuk kita bergerak masuk ke dalam dunia ekonomi baru ini. Hanya sedikit pelaburan ilmu akan mengubah landskap ekonomi anda.

Ingat kata kata Jack Ma,”Setiap orang boleh Berjaya seperti saya jika Nampak peluang yang sama” Peluang anda di sini.

Dapatkan ebook “60 Strategi Bisnes Berjaya”, dengan nilai tambah ebook “Formula Rezeki Bisnes”. Layari http://ift.tt/2oeCSPK dan dapatkan diskaun 50% hanya melalui link ini sahaja.




The post 3 Perangai PELIK Tentang Jack Ma Yg Buat Ramai Bila TAHU Je Akan Jadi Jutawan !!! appeared first on SAYALUVISLAM.



Sumber : SAYALUVLISLAM

You Might Also Like

0 comments

Note: Only a member of this blog may post a comment.

Traffic